"Un home desproveït del seu parlar, i això vol dir del seu pensar, no és res. És com un caragol buit sense closca, o una ganiveta sense fulla ni mànec, o com un desert sense arena ni pedra". Sic isti nostri sunt (Cosme Aguiló)

"Jo estim totes les terres i em sent entre germans amb gent de totes les nacions, races, religions i opinions, i crec que el motiu és que estim tant Mallorca. El meu amor a la meva terra em fa comprendre l'amor d'un castellà a Castella, d'un irlandès a Irlanda, d'un indi a l'Índia". Joan Mascaró Fornés, el guia espiritual mallorquí dels Beatles


dilluns, 9 d’abril del 2012

L'illa de Pasqua

http://www.tv3.cat/videos/3941570/Lest-de-lilla-el-missatge-dels-moais

De documentals sobre l'illa de Pasqua se n'han fet moltíssims. Aquests documentals sovint plantegen preguntes i, a vegades, fins i tot, donen respostes exagerades. Però mai expliquen l'autèntica lliçó que l'illa pot oferir a la resta del món: que l'illa de Pasqua ja va viure la fi del món, per culpa dels seus habitants. Si analitzem bé la història de l'illa veurem que avui dia es donen tots els ingredients perquè torni a passar el mateix, però a escala mundial. L'illa de Pasqua ens està dient: "No torneu a fer el que vam fer nosaltres. Nosaltres ja vam viure la fi del món, i va ser culpa nostra. No cometeu els mateixos errors que nosaltres. "Aquest és el missatge que els rapanui van deixar a la humanitat, i és un missatge que volem contribuir a estendre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada