"Un home desproveït del seu parlar, i això vol dir del seu pensar, no és res. És com un caragol buit sense closca, o una ganiveta sense fulla ni mànec, o com un desert sense arena ni pedra". Sic isti nostri sunt (Cosme Aguiló)

"Jo estim totes les terres i em sent entre germans amb gent de totes les nacions, races, religions i opinions, i crec que el motiu és que estim tant Mallorca. El meu amor a la meva terra em fa comprendre l'amor d'un castellà a Castella, d'un irlandès a Irlanda, d'un indi a l'Índia". Joan Mascaró Fornés, el guia espiritual mallorquí dels Beatles


dilluns, 9 d’abril del 2012

Joan Coromines, el mestre de l'etimologia



Aquest documental és un retrat de Joan Coromines dirigit al gran públic, amb un caràcter global, és a dir, tant de la seva enorme obra com de la seva llarga i intensa vida i, per tant, del personatge. Se situa el gran filòleg en el lloc que mereix en l'imaginari col·lectiu català i en l'àmbit de les grans figures culturals de la història del segle XX. Se'n ressalta el significat cívic i polític, de la vida i de l'obra, i se'n reivindica la dimensió internacional en el món científic

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada