"Un home desproveït del seu parlar, i això vol dir del seu pensar, no és res. És com un caragol buit sense closca, o una ganiveta sense fulla ni mànec, o com un desert sense arena ni pedra". Sic isti nostri sunt (Cosme Aguiló)

"Jo estim totes les terres i em sent entre germans amb gent de totes les nacions, races, religions i opinions, i crec que el motiu és que estim tant Mallorca. El meu amor a la meva terra em fa comprendre l'amor d'un castellà a Castella, d'un irlandès a Irlanda, d'un indi a l'Índia". Joan Mascaró Fornés, el guia espiritual mallorquí dels Beatles


dissabte, 31 de març del 2012

El pas del temps

Edu3.cat

El pas del temps

Aquest capítol del programa "Històries de Catalunya" mostra com ha canviat la noció del temps al llarg de la història. En un sol dia, el presentador visita Barcelona, Perpinyà i Madrid, un recorregut que no fa gaires anys podia durar més d'una setmana.

El rellotge de Perpinya

Segle XIV. A Perpinyà, aleshores la segona ciutat catalana, s'hi instal·la un dels primers rellotges mecànics d'Europa, però no hi ha manera que funcioni bé: s'endarrereix sis hores al dia.

Francesc Salvà i el telègraf

Segle XVIII. Francesc Salvà i Campillo, metge i científic il·lustrat, està a punt de posar en marxa un gran invent: el telègraf. Per això, el rei Carles IV el crida a palau.

Carolina Montaigne se'n va París

A finals del segle XIX, Carolina Montaigne, una modista barcelonina, agafa el tren per anar a París. Hi va a buscar patrons nous. El rellotge i el tren estan transformant el món.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada